National Repository of Grey Literature 12 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
User Interface for ARTable and Microsoft Hololens
Bambušek, Daniel ; Španěl, Michal (referee) ; Kapinus, Michal (advisor)
Tato práce se zaměřuje na použitelnost brýlí Microsoft HoloLens pro rozšířenou realitu v prototypu pracoviště pro spolupráci člověka s robotem - "ARTable". Použití brýlí je demonstrováno vytvořeným uživatelským rozhraním, které pomáhá uživatelům lépe a rychleji porozumět systému ARTable. Umožňuje prostorově vizualizovat naučené programy, aniž by bylo nutné spouštět samotného robota. Uživatel je veden 3D animací jednotlivých programů a hlasem zařízení, což mu pomůže získat jasnou představu o tom, co by se stalo, pokud by program spustil přímo na robotovi. Implementované řešení také umožňuje interaktivně provést uživatele celým procesem programování robota. Použití brýlí umožňuje mimo jiné zobrazit cenné prostorové informace, například vidění robota, tedy zvýraznit ty objekty, které jsou robotem detekovány.
Robot Interaction with Virtual Objects
Fisla, Jakub ; Španěl, Michal (referee) ; Materna, Zdeněk (advisor)
The goal of this bachelor's thesis was to create an aplication for robotic operating system ROS, adding virtual objects to data provided by the robot sensors. The theoretical part analyses the simulation techniques which combine real measured data with virtually generated data and explore equipment for data reading. The thesis designs a structure of feasible solution the application with respect to ROS platform and describes the application implementation. Finally, the focus is on testing of the application and  thought about feasible extension this solution.
Visualization Tool for a Drone Pilot in Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (referee) ; Bambušek, Daniel (advisor)
Controlling a drone can feel like a difficult task. Numerous different usage possibilities, together with increasing interest there is even bigger need for advanced tools that allow user to control these robots. In many sectors, auto-pilot programs are used that provide a bit of automatization for repetitive tasks.  However, there are many situations that require manual approach of the pilot. Such person needs constant live information about the drone, its position, and surroundings. Due to these dependencies, the pilot requires reliable tool that would allow him to control the drone.      Widely used application use screen to display such information. Pilot is then forced to switch between multiple contexts and must compromise his concentration. The aim of this bachelor thesis is to explore the existing possibility of such application in augmented reality. The goal is to create an environment which would lighten the task of controlling the drone for the pilot. As the device that allows the user to work with augmented reality, this thesis introduces Microsoft Hololens 2. These glasses can display information through the developed application which is needed for controlling a drone. Needed information are displayed directly in real-time while the pilot is also aware of many other data used for completing the tasks. The aim is to reduce the disorientation of the pilot.
Security Analysis of Immersive Virtual Reality and Its Implications
Vondráček, Martin ; Ryšavý, Ondřej (referee) ; Pluskal, Jan (advisor)
Virtuální realita je v současné době využívána nejen pro zábavu, ale i pro práci a sociální interakci, kde má soukromí a důvěrnost informací vysokou prioritu. Avšak bohužel, bezpečnostní opatření uplatňovaná dodavateli softwaru často nejsou dostačující. Tato práce přináší rozsáhlou bezpečnostní analýzu populární aplikace Bigscreen pro virtuální realitu, která má více než 500 000 uživatelů. Byly využity techniky analýzy síťového provozu, penetračního testování, reverzního inženýrství a dokonce i metody pro application crippling. Výzkum vedl k odhalení kritických zranitelností, které přímo narušovaly soukromí uživatelů a umožnily útočníkovi plně převzít kontrolu nad počítačem oběti. Nalezené bezpečnostní chyby umožnily distribuci škodlivého softwaru a vytvoření botnetu pomocí počítačového červa šířícího se ve virtuálních prostředích. Byl vytvořen nový kybernetický útok ve virtální realitě nazvaný Man-in-the-Room. Dále byla objevena bezpečnostní chyba v Unity engine. Zodpovědné nahlášení objevených chyb pomohlo zmírnit rizika pro více než půl milionu uživatelů aplikace Bigscreen a uživatele všech dotčených aplikací v Unity po celém světě.
Applications of mixed reality for industry 4.0 and robotics
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (referee) ; Dobrovský, Ladislav (advisor)
Focus of this thesis is research contemporary development of use of mixed reality in engineering a robotics and their possible development for the futire. Also to practicaly get to know Acer Mixed Reality Headset a creation of virtual scene.
Visualization of Detected Objects from Drone in Microsoft HoloLens 2
Osvald, Filip ; Materna, Zdeněk (referee) ; Bambušek, Daniel (advisor)
Drony se stávaji stále cennějšími v různých oblastech, jako je bezpečnost, řízení krizových situací a záchranné operace. Přenos dat a geografických informací zachycených drony k pozemnímu personálu však představuje významné výzvy. Úkol se stává ještě složitějším při použití více dronů, což způsobuje, že zpracování informací jedním operátorem dronu je velmi neefektivní. Cílem této práce je vyvinout systém schopný zobrazovat objekty detekované dronem v Smíšené Realitě. Práce posuzuje použitelnost takového systému pro přenos informací a identifikuje vhodná zařízení a technologie, které lze do systému začlenit.
The use of Augmented Reality in Chemistry Education at Lower Secondary School
Pospíšilová, Kristýna ; Bílek, Martin (advisor) ; Kuhnová, Marta (referee)
This diploma thesis deals with the use of elements of augmented reality in the teaching of chemistry at lower secondary school. We chose to use augmented reality in teaching because of the constant development of digital technologies and the effort to involve them more in education. In the theoretical part, we deal with the phenomenon of augmented reality and its use in education. We present several augmented reality applications that can be used in the teaching of chemistry, of which we focus more closely on the VividBooks applications, with which we work in the practical part. Furthermore, the theoretical part presents the topics of chemistry teaching in the framework educational programmes for lower secondary education (RVP ZV) and in the school educational programme (ŠVP) of the Velvary Elementary School, in which the AR VividBooks application was used and examined. We also describe the principles of the case study, which we used as a research method in the practical part. In the practical part, we started implementing a case study with introductory interviews with pupils and teaching assistants of the eighth grade of Velvary Elementary school. This was followed by six lessons using AR VividBooks applications in all three classes, during which we described the activity and reactions of the...
Visualization Tool for a Drone Pilot in Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (referee) ; Bambušek, Daniel (advisor)
Controlling a drone can feel like a difficult task. Numerous different usage possibilities, together with increasing interest there is even bigger need for advanced tools that allow user to control these robots. In many sectors, auto-pilot programs are used that provide a bit of automatization for repetitive tasks.  However, there are many situations that require manual approach of the pilot. Such person needs constant live information about the drone, its position, and surroundings. Due to these dependencies, the pilot requires reliable tool that would allow him to control the drone.      Widely used application use screen to display such information. Pilot is then forced to switch between multiple contexts and must compromise his concentration. The aim of this bachelor thesis is to explore the existing possibility of such application in augmented reality. The goal is to create an environment which would lighten the task of controlling the drone for the pilot. As the device that allows the user to work with augmented reality, this thesis introduces Microsoft Hololens 2. These glasses can display information through the developed application which is needed for controlling a drone. Needed information are displayed directly in real-time while the pilot is also aware of many other data used for completing the tasks. The aim is to reduce the disorientation of the pilot.
Applications of mixed reality for industry 4.0 and robotics
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (referee) ; Dobrovský, Ladislav (advisor)
Focus of this thesis is research contemporary development of use of mixed reality in engineering a robotics and their possible development for the futire. Also to practicaly get to know Acer Mixed Reality Headset a creation of virtual scene.
Security Analysis of Immersive Virtual Reality and Its Implications
Vondráček, Martin ; Ryšavý, Ondřej (referee) ; Pluskal, Jan (advisor)
Virtuální realita je v současné době využívána nejen pro zábavu, ale i pro práci a sociální interakci, kde má soukromí a důvěrnost informací vysokou prioritu. Avšak bohužel, bezpečnostní opatření uplatňovaná dodavateli softwaru často nejsou dostačující. Tato práce přináší rozsáhlou bezpečnostní analýzu populární aplikace Bigscreen pro virtuální realitu, která má více než 500 000 uživatelů. Byly využity techniky analýzy síťového provozu, penetračního testování, reverzního inženýrství a dokonce i metody pro application crippling. Výzkum vedl k odhalení kritických zranitelností, které přímo narušovaly soukromí uživatelů a umožnily útočníkovi plně převzít kontrolu nad počítačem oběti. Nalezené bezpečnostní chyby umožnily distribuci škodlivého softwaru a vytvoření botnetu pomocí počítačového červa šířícího se ve virtuálních prostředích. Byl vytvořen nový kybernetický útok ve virtální realitě nazvaný Man-in-the-Room. Dále byla objevena bezpečnostní chyba v Unity engine. Zodpovědné nahlášení objevených chyb pomohlo zmírnit rizika pro více než půl milionu uživatelů aplikace Bigscreen a uživatele všech dotčených aplikací v Unity po celém světě.

National Repository of Grey Literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.